Från stilettklack till foppatoffla

Det är väl ungefär den vändningen som mitt liv har tagit.
Jag har bytt ut klackarna mot foppatofflor, mina strumpbyxor mot långkalsingar.
Alla mina klänningar hänger i tryckt förvar och är utbytta mot mjukisbyxor och luvtröjor.
Dom vadderade spetsbh:arna kliar och skaver.
Mina stora örhängen är i vägen och drar i öronen.
När jag sminkar mig kliar kajalen.
Naglarna är kortklippta och mina ben börjar likna min farmors skur-kärringsben.
Tina Turner har bosatt sig under mina armar.
Från diva till trailertrash.

För första gången på över tio år skiter jag fullständigt i hur jag ser ut.
Vilket är en enorm befrielse!
Jag lever hippieliv i Västhammar och trivs med det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0